תאונת עבודה
תאונת עבודה היא תאונה שאירעה תוך כדי עבודה אך גם בדרך מהעבודה או בדרך חזרה ממנה כך למשל תאונת עבודה יכולה להגרם באחד מהמקרים הבאים:
כמות תאונות הדרכים בארצנו גבוהה מאוד, ולעיתים התוצאות של תאונות מעין אלה הינן הרות אסון ומסבות נזקים פיזיים ו/או נפשיים וגורמות לנכויות המשנות את שגרת חיינו ולצערנו הרב אף למוות.
החוק בישראל קובע שמי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי. אך האם נהג שנפגע לאחר שסיים את נסיעתו ויצא מרכבו, זכאי לפיצוי?
על שאלה זאת השיב בית המשפט השלום (ת”א 6424-10-17 פלוני נ’ שומרה חברה לביטוח בע”מ) בעניינו של נהג שסיים את נסיעתו, יצא מרכבו וניגש לקחת מסמכים אותם השאיר בתא המטען. הנהג פתח את תא המטען וכאשר הרים את המסמכים הם נפלו מידיו. הנהג התכופף להרים את המסמכים תוך שהוא משעין את ידו על דלת תא המטען אשר לפתע נסגרה על ידו וגרמה לנזקי גוף.
בהתאם להוראות החוק, פנה הנהג למבטחת הרכב (שומרה חברה לביטוח בע”מ) ודרש לקבל פיצוי עבור נזקיו.
שומרה בחרה לדחות את דרישתו וניסתה לחמוק ממתן הפיצוי בטענה שאין לראות באירוע ככזה שהתרחש עקב שימוש ברכב למטרות תחבורה. לשיטתה הפגיעה התרחשה במנותק מהנסיעה ברכב כאשר הנהג השלים את היציאה מהרכב והפגיעה התרחשה שהוא כבר נמצא מחוץ לרכבו וללא קשר לשימוש ברכב. בנסיבות אלה, טענה שומרה שאינה חבה כלפי הנהג בפיצוי כלשהו ויש לדחות את הכיסוי הביטוחי.
בית המשפט השלום התייחס לטענות הצדדים וקבע כי בהתאם להלכה של בית המשפט העליון, יש לדחות את טענות של שומרה והודגש כי כבוד השופט צ’ זילברטל הבהיר בעניין רע”א 455/16 המאגר הישראלי לביטוח רכב (“הפול”) נ’ אלמישאלי: “תאונות שהתרחשו במהלך הכנסת מטען אישי של נהג או נוסע לרכב עובר לתחילת הנסיעה סווגו בדרך כלל כשימוש ברכב”. (הדגשה שלי ר.ל.)
בהתאם בית המשפט קבע שהשאלה שצריכה להיבחן, מהי תכלית הפעולה? האם הפעולה ברכב קשורה לייעדו הרגיל והטבעי של הרכב?
צריך לשים לב שהשופט צ’ זילברטל התייחס למצב של כניסה לרכב ואילו בענייננו מדובר ביציאה מהרכב, אך בית המשפט הוסיף וקבע שאין לעשות אבחנות דקות דקיקות, מלאכותיות שאינן משרתות את מידת הוודאות הנדרשת וככל שמתקיים מבחן ה”תכלית התחבורתית”, אין לראות הבדל בין פעולות שקשורות להכנה לנסיעה לבין כאלה הקשורות לסיום הנסיעה, ובלשון בית המשפט השלום: “לא צריך להיות בעיני שוני בין פתיחתה או סגירתה של דלת קדמית או אחורית ברכב לבין פתיחה או סגירה של דלת תא המטען”.
בהתאם נקבע שבענייננו פעולת הנהג הייתה מן הפעולות האחרונות שיש להן קשר ישיר לעצם השימוש ברכב ויש לראות בנהג כנפגע במסגרת תאונות דרכים כמשמעותו בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל”ה – 1975.
מדברי בית המשפט השלום ניתן ללמוד שאם נפגעתם לאחר שכבר סיימתם את נסיעתכם וגם אם רכבכם כבר עמד בחנייה, יתכן ואתם זכאים לפיצויים בגין פגיעתכם שעשויים להגיע לסכומים לא מבוטלים ויכולים לסייע לכם להתמודד עם הנזקים שנגרמו מהתאונה.
לכן, אם נפגעתם בתאונת דרכים בצעו את הפעולות הבאות על מנת להגדיל את סיכויי תביעתכם:
שמרו על עצמכם וסעו בזהירות.
תאונת עבודה היא תאונה שאירעה תוך כדי עבודה אך גם בדרך מהעבודה או בדרך חזרה ממנה כך למשל תאונת עבודה יכולה להגרם באחד מהמקרים הבאים:
כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי בהתאם לחוק, אולם בחלק מהמקרים, חברות הביטוח מערימות קשיים ונפגעים רבים זוכים לקבל פיצויים רק לאחר שנים ארוכות
תושבי ישראל המגיעים לגיל פרישה, עשויים להיות זכאים לקבלת גמלת סיעוד וזאת בהתאם למצבם ויכולת התפקוד שלהם. הזכאות לגמלת סיעוד ניתנת עבור אלה המתקשים בביצוע
המוסד לביטוח לאומי הוא הכלי המרכזי באמצעותו המדינה מסייעת לאנשים חולים או נכים שכושר העבודה שלהם נפגע. הדרך של המדינה לקבוע מי זכאי לקצבת נכות
הידעתם כי בקרב תביעות של רשלנות רפואית, אורתופדיה נהנית מהכבוד המפוקפק של ייצוג יתר? לפני שאתם מתחילים לפתח טינה מיוחדת כלפי רופאים אורתופדים באשר הם,
לרוב אנו מייחסים מצבים סיעודיים רק לאוכלוסיה המבוגרת, אך לפנינו סיפור מצער אודות בחור בן 27 שנפגע בסופת שלגים בנפאל ואיבד את אצבעות ידיו. כתוצאה מהפגיעה
בואו נדבר על נושא כאוב – מימוש זכויות ביטוח אובדן כושר עבודה. אנחנו נוהגים להדחיק את התרחיש הזה, אחרי הכול, למה שבן אדם בריא מהיישוב
כולנו מודעים לקטל בדרכים שגובה בישראל עשרות הרוגים מידי שנה. באופן אירוני, דווקא ההתמקדות הסטטיסטית בהרוגים מונעת מאתנו לתפוס את התמונה הגדולה והכואבת לא פחות.
עובדים יוצאים לעבודה מדי יום ולא תמיד יודעים שלמעסיק יש חובה לשמור על סביבת עבודה בטוחה ולדאוג להדרכה ראויה על מנת למנוע תאונות במקום העבודה.
כמות תאונות הדרכים בארצנו גבוהה מאוד, ולעיתים התוצאות של תאונות מעין אלה הינן הרות אסון ומסבות נזקים פיזיים ו/או נפשיים וגורמות לנכויות המשנות את שגרת חיינו
אל תלכי עם נעלי עקב ואל תאשימי אותנו שנפגעת מנפילה במדרגות:כך טען מלון יוקרתי בקיסריה כלפי גב’ רוזנבאום שהוזמנה לכנס במתחם המלון ונפגעה עת נפלה
אנחנו לא אחראים שילדכם נפגע בגן השעשועים בעירנו, אתם אשמים שלא השגחתם עליו!!!גן שעשועים עירוני הינו מקום נפלא לבילוי עם ילדינו אשר נהנים להשתעשע בין
גם אם אינך יכול לעבוד כנהג טרקטור, זה לא אומר שאתה באובדן כושר עבודה, לך לעבוד כמנהל או כאיש מכירות, תביעתך נידחת!כולנו מתנהלים בשגרת היום
כל אדם בציבור הרוכש פוליסת ביטוח בגין אובדן כושר עבודה, עושה זאת בכדי להגן על עצמו ועל משפחתו מבחינה כלכלית בעתיד. כך, הכיסוי הביטוחי נועד
על פי הוראות צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק, שנכנס לתוקף בשנת 2008, מחויבים כל המעסיקים להפריש בכל חודש, סכום כספי לקרן הפנסיה או ביטוח
אובדן כושר עבודה מהווה סיטואציה קשה ומורכבת עבור האדם שנפגע או חלה ובני משפחתו, מאחר והיא מונעת ממנו את האפשרות להמשיך להתפרנס בכוחות עצמו. מאחר
לפי חוקי מדינת ישראל, כל העובדים במשק שמגיעים לגיל פרישה, זכאים לקבל קצבת פנסיה שמטרתה לסייע להם להתקיים כלכלית במשך השנים הבאות. אולם, ישנם מצבים
חוק חוזה הביטוח, תשמ”א – 1981 קובע כי לאחר התרחשות מקרה הביטוח, נדרש המבוטח להודיע על כך מיד לחברה המבטחת. עורך דין לתביעת אובדן כושר
במקביל לביטוח הסיעודי הפרטי רבים מאיתנו מבוטחים גם בפוליסת ביטוח סיעודי קבוצתי דרך קופת החולים אליה אנו שייכים, כאשר לעיתים אנו כלל לא מודעים לקיומו
במציאות החיים הדינמית והמהירה של זמננו, אנשים רבים בוחרים לרכוש פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה פרטית, בנוסף לזכאותם מהמוסד לביטוח לאומי. זאת, במטרה להבטיח כי
ביטוח סיעודי נועד להבטיח קבלת שירותים סיעודיים וסיוע מקצועי במצבים בו אדם מתקשה בביצוע פעולות יומיומיות וזקוק לסיוע ולהשגחה. ביטוח סיעודי פרטי מספק פתרון שנועד
לו יודענו שיש מפגע במגרש, לא היינו נותנים ביטוחהכדורגל פופולרי בישראל, משחקים אותו במסגרות שונות. בליגת העל במגרשים מפוארים ומרשימים כמו אצטדיון טדי, סמי עופר
רופאי השיניים אחראים לנזקים שנגרמו למטופלים גם אם הגיעו למרפאתם במצב דנטאלי מוזנחמי מאתנו לא נדרש מעת לעת לטיפולי שיניים? ציפיתנו כי הרופא המטפל יעניק
ביטוח הסיעוד הוא כנראה הביטוח הנמכר ביותר בישראל ולא בכדי. הרצון של כולנו הוא לא להיות לנטל על משפחתנו ועל קרובנו כאשר נהפוך לסיעודיים: במצב דמנטי ו/או