פיצוי לחולי סרטן

"סרטן" מהווה משפחה גדולה של מחלות אשר המשותף להן היא חלוקה לא מבוקרת של תאים בעלי פוטנציאל חדירה או נדידה למערכות שונות בגוף. קבוצה זו של מחלות מוכרת על ידי מגוון כיסויים ביטוחיים וגם על ידי מדינת ישראל. מחלה קשה זו דורשת טיפולים- טיפול ביולוגי, כימותרפיה, הקרנות, כירורגיה-שלחלקם השלכות על חיי היומיום של המטופלים. למשל,  הפסקת העבודה, או עזרה כמעט יומיומית . לחולי סרטן אלה מגיע פיצוי, אשר כולל בתוכו זכויות משתנות על פי גורם המחלה ואף סיוע כספי בדרגות שונות. בשורות הבאות ננסה להסביר על סל הפיצוי אשר מוענק לחולי הסרטן, נבחן מול אילו מוסדות יש לקבל הכרה במחלה, וכיצד ניתן לממש את כל הזכויות בתקופה כל כך מאתגרת.

הכרה במחלת הסרטן

כשמדובר בפיצוי לחולי סרטן, מרבית האנשים יבקשו הכרה מהמוסד לביטוח לאומי אשר אחראי על מתן קצבאות עבור נכים, חולים ובני הגיל השלישי. עם זאת, במידה ומחלת הסרטן התקיימה תחת תנאי מקום העבודה, ייתכן והחולה יזדקק להכרה ממקום העבודה בו עבד או יותר נכון מהביטוח של מקום העבודה.

המוסד לביטוח לאומי, מעניק לחולי סרטן קצבאות נכות וקצבאות רפואיות מהביטוח הלאומי, אשר כוללות קצת נכות כללית, זכאות לשירותים מיוחדים המותאמים לסוג הטיפול ואף פטור מתשלום רבעוני לקופת החולים.

במידה והחולה במחלת הסרטן חלה עקב תנאי עבודה כאלו ואחרים, ייתכן והחולה יקבל הכרה גם מול חברת הביטוח של המעסיק ומקום העבודה. במידה ואכן נמצא קשר ישיר, הוא יזכה את החולה כנפגע עבודה ויוכל לזכות אותו בגמלת נכות עבודה אשר תשקלל את השכר לפני גילוי המחלה ותתגמלו בהתאם. חשוב לדעת כי אותם חולים שהוכרו כנפגעי עבודה יוכלו לקבל שירותים שונים דרך המעסיק החל משיקום מקצועי, פיצוי עקב אובדן כושר עבודה, טיפול רפואי בחינם ועוד.

שירותים נוספים של הביטוח הלאומי

מלבד כיסויים כספיים, המוסד לביטוח לאומי מספק שירותים נוספים כמו שירותי שיקום. חולי סרטן יוכלו להשתתף בתכניות השיקום של ביטוח לאומי.  מטרת התכניות היא להחזיר את הפונקציונליות ואיכות החיים של המטופלים באמצעות פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ותמיכה פסיכולוגית מגוונת.

יחד עם תוכניות השיקום יוכלו החולים גם להיות זכאים לסיוע בהשמה בעבודה. הביטוח הלאומי מציע שירותי שיקום מקצועי הכוללים שירותי השמה וסיוע. כל אלו יאפשרו לחולים לחזור אל מעגל העבודה בצורה אפקטיבית, לעשות זאת דרך כלים ייעודים ובעזרת אנשי מקצוע המתאימים לכך.

פיצוי לחולי סרטן והטבות ממס הכנסה

חולי הסרטן בישראל עשויים להיות זכאים לפיצויים והטבות ממס הכנסה. הטבת המס הראשונה הינה ניכוי מס. הטבה זו כוללת בתוכה הוצאות רפואיות אשר קשורות לטיפול במחלת הסרטן, כמו תרופות, אשפוזים עלויות הובלה ושלל טיפולים אחרים אשר עשויים לזכות את החולים בניכוי מס. כמו כן במידה שנקבעה נכות זמנית או קבועה, יקבלו החולים גם זיכוי מס נכות. בדומה לאזרחים בעלי מוגבלויות שונות במדינת ישראל, חולי סרטן יוכלו להנות גם מזיכוי מלא מתשלומי מס. ההטבה ניתנת עבור חולים אשר הוגדרו נכים במעל ל-90%.

ביטוח סיעודי עבור חולי סרטן

במידה שלחולי סרטן קיים ביטוח סיעודי בתוקף, הם עשויים להיות זכאים להטבות שונות, כגון כיסוי לטיפול ביתי, מוסד סיעודי או אפשרויות טיפול מיוחדות אחרות. בדיקת הזכאות תכלול במרבית המקרים את מבחן "ADL", אשר מבקש לבדוק פעולות בסיסיות של המבוטח. הזכויות/הפיצויים והכיסויים הביטוחים עלולים להשתנות בהתאם לכיסוי הפוליסה של המבוטחים. חולי סרטן רבים נזקקים לעזרה באופן אינטנסיבי וצמוד, כולל סיוע בפעולות בסיסיות ויום-יומיות , ולכן זכאים לגמלה מלאה של ביטוח סיעודי..

חשוב לזכור כי לפני הפעלה של פוליסת הביטוח, יש לעיין בתנאי הפוליסה וכמובן להיוועץ עם עורך דין המתמחה בביטוחים סיעודיים. לא רק בשל אחוז דחייה גדול מצידן של חברות הביטוח, אלא בכדי למצות ולמקסם את הזכויות שמגיעות לחולים הן בביטוח הפרטי והן מול המוסד לביטוח לאומי.

מדוע להשתמש בשירותיו של עורך דין ביטוח סיעודי?

עורכי דין המתמחים בביטוח סיעודי ממלאים תפקיד חיוני בסיוע לחולי סרטן לממש את זכויותיהם ולהבטיח פיצוי כספי. אחד מהשירותים החשובים שניתן לקבל הוא סקירה של פוליסות הביטוח של החולה. עורכי דין שתחום התמחותם הינו ביטוח סיעוד, יוכלו לבצע הערכה נכונה של תנאי פוליסת הסיעוד. דרך שירות זה ניתן יהיה להבטיח כי המטופלים אכן יקבלו את הכיסוי המקסימלי לו הם זכאים.

חלק לא קטן מתביעות כנגד חברות הביטוח עלולות להיענות בדחייה, ובשל כך שירותיו של עורך דין המתמחה בביטוח סיעוד עלול להיות הכרחי בעת הליכים אלו. עורכי דין יוכלו להעניק הדרכה עבור המטופלים בעת תהליך התביעה, לאסוף את התיעוד הדרוש וכמובן להעניק ייצוג בבית המשפט, לשלוח מכתבים מתאימים, להעריך את סכום הפיצוי ומעל לכל לעמוד על זכויותיהם המלאות של החולים.

עורך הדין רועי לייכטמן מתמחה בתחום תביעות סיעוד, בפרט של חולי סרטן. לזכות המשרד הישגים רבים בניהול תביעת סיעוד וסיוע ללקוחות בקבלת מלוא זכויותיהם הסיעודיות. המשרד ייצג בעבר חברות ביטוח בתביעות סיעוד ובעל היכרות מעמיקה עם דרכי פעולתן והדרכים להתמודד מול חברות הביטוח.