עלות אשפוז סיעודי

עלויות אשפוז הסיעודי הינה מעמסה שעשוי להפתיע רבים ורצוי להכיר מראש את המקורות מהם ניתן לקבל עזרה. בין אם מדובר בהשתתפות של קופת החולים או  המוסד לביטוח לאומי או בעת הפעלת   פוליסת ביטוח סיעודי. כיסויים אלו נחשבים לקריטיים במהלך  טיפולים  שונים  שכן אנשים אשר הוגדרו סיעודיים דורשים לא פעם עזרה יומיומית, ולעיתים  נדרשים  תחת הוצאות כספיות כבדות.
בפסקאות  הבאות נתעמק בקריטריונים אשר מובילים להכרה באדם כחולה סיעודי, נדון  בגורמים אשר עשויים להשפיע על מחיר האשפוז הסיעודי וכמובן שיקולי הבחירה בין מוסדות ממשלתיים ופרטיים. לצד כל אלו ננסה לתמצת  עד כמה שניתן באילו דרכים   מומלץ לממש   את הכיסוי הביטוחי, מה גודל ההשתתפות   סכום עבור ביטוח סיעודי במקרה של אשפוז, פרמטרים שיש לקחת בחשבון בבחירת מוסד ומהן אפשרויות המימון עבור אשפוז סיעודי. בנוסף  נחלוק  טיפים חשובים המבוססים  על ניסיון בשטח ויאפשרו למטופלים סיעודיים ובני משפחותיהם לקבל מענה מקיף לשאלות העולות  בהקשר  לאשפוזים סיעודיים.

מהם הקריטריונים להכרה באדם כחולה סיעודי?

כשמדובר על הגדרה של אדם כחולה סיעודי, מדובר על הגדרה אשר מתחלקת לשני תחומים והראשון שבהם הוא ליקוי תפקודי. בעת בחינה של ליקוי תפקודי, תעשה בחינה של פעולות יומיות הכוללות:

  • שכיבה/קימה
  • אכילה
  • לבוש
  • ניוד
  • מקלחת
  • שליטה בצרכים

במידה והנבחן אינו מצליח לבצע 3 מתוך 6 פעולות אלו, יוגדר הנבחן, על פי מרבית חברות הביטוח ולרבות המוסד לביטוח לאומי , כחולה סיעודי. כמו כן במקרים של דמנציה, אלצהיימר ומחלות אחרות אשר יובילו לכדי ירידה ביכולות קוגניטיביות יבצע הנבחן מספר מבדקים אשר ייבחנו יכולות כמו התמצאות במרחב, זיכרון, אקטואליה ועוד.

אך אם ניתן לתמצת  את עקרון תנאי ההגדרה לחולי סיעודי, הרי שמדובר ביכולותיו העצמיות ולרבות התלות באחרים. לכן במידה והאדם צריך להיות תלוי בעזרתם של אחרים לתקופה ממושכת או ללא הגבלת זמן עקב מצב בריאותי פיזי או נפשי, יגדלו הסיכויים כי יוכר כחולה סיעודי.

מהם הגורמים אשר משפיעים על מחיר אשפוז סיעודי?

בדומה לכל רכישה או שירות שנקבל, גם עלות אשפוז סיעודי מושפעת ממספר גורמים אשר להם השלכה   ישירה או עקיפה על עלות האשפוז. אחד מהם הוא כמובן רמת הטיפול.  שכן ככל שמורכבות ועוצמת הטיפול אינטנסיבית יותר, דורשת השגחה צמודה, טיפולים תכופים ושירותים נוספים אחרים ייתכן ועלות האשפוז תגדל.
גם בכל הקשור לסוג המתקן בו יתאשפז החולה תהיה השפעה על עלות האשפוז, וזאת כפועל יוצא מהיקף המתקנים השונים המוצעים במתקן וסוגי טיפול מיוחדים.
כמו כן חשוב לזכור כי מיקומו של המתקן עלול להשפיע גם כן על המחיר. כאשר הבדלי המחיר נעים בין 1,000 עד ל-2,500 שקלים בממוצע בין אם מדובר בבית חולים סיעודי במרכז או בצפון.

לבחור מוסד ממשלתי או פרטי?

אחת השאלות אשר עומדת לנגד עיניהם של מאושפזים ובני משפחותיהם, היא ללא ספק השאלה האם לבחור בין מוסד ממשלתי או מוסד פרטי. אפשר לומר כי התשובה לשאלה זו יכולה להתבסס על מספר  פרמטרים שונים ולרבות העדפה אישית של המטופל.  אחד הפרמטרים העיקריים יהיה כמובן תקציב שבשרות החולים. מוסדות ממשלתיים מציעים לעתים קרובות אפשרויות זולות יותר, בעוד שמוסדות פרטיים עשויים לספק שירותים נוספים וטיפול מותאם אישית בעלות גבוהה  יותר.     .

כמובן שפרמטר נוסף אשר נחשב קריטי עבור רבים, הוא זמינות- רשימות המתנה. כאמור אשפוז במוסדות ממשלתיים עשוי לכלול גם רשימות המתנה ארוכות יותר.
מאידך כשמדובר במוסדות פרטיים, ישנה סבירות גבוהה יותר להתקבל בצורה מהירה למוסד ולהימנע מרשימת המתנה.

מימוש ביטוח סיעוד

לא מעט מהישראלים מבוטחים על ידי ביטוח סיעוד, בין אם בצורה פרטנית, דרך קופות החולים וכו'. במקרים של אשפוז סיעודי, השתתפות הביטוח הסיעודי אמורה להתקיים באמצעות גמלה חודשית או במתן שירותים מותאמים ולרבות אשפוז. כמו כן, חברות הביטוח רשאיות לבחון את מצבו הבריאות והתפקודי של המבוטח, בעזרת אבחונים ובדיקות עליהם הרחבנו כבר בפתיחת המאמר. אך חשוב לזכור כי ההכרה בחולה כסיעודי במוסד כזה או אחר, איננה מבטיחה הכרה מטעם חברת הביטוח או  המוסד לביטוח לאומי.

פרמטרים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מוסד

בחירה של מוסד לאשפוז סיעודי דורשת הכרה במספר פרמטרים שונים, אשר אינם מתבססים רק על עלות אשפוז סיעודי אלא גם על רישיונות בתוקף, העשרה ותנאים אחרים. למשל, בעת בחירה של מוסד סיעודי עבור אחד מבני המשפחה שלנו, מומלץ לקחת בחשבון גם את המוניטין ואת איכות הטיפול. לכן, מומלץ לבצע חקירה של איכות הטיפול המוענק במוסד, את הסטנדרטיים שמציע המוסד וכמובן לבצע ביקור להתרשמות.

כמו כן,  פרמטרים נוספים יכללו גם את המרחק מביתו של המאושפז, עמידת המוסד בתקנים שקבע המחוקק, אילו פעולות השערה ופנאי קיימות  לדיירים וכמובן שחשוב לקבל המלצות מדיירים ובני משפחותיהם. הכרה של פרמטרים אלו תאפשר בחירה נכונה ומדויקת של המוסד, תוך כדי התחשבות בעלויות, בפעילויות השונות וכמובן באופיו של החולה.

עו"ד נזיקין רועי לייכטמן מתמחה בתיקים של תביעות סיעוד.

 

 

תנו לי להילחם עבורכם!

מלאו פרטיכם לייעוץ ראשוני ללא התחייבות!

[leadercf7 campid="9628"]

תודה שנרשמת

ניצור קשר בהקדם

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!

בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

סמן/י את הצורך

מלא פרטיך

ואצור קשר מיידית: