מהו טופס ערעור על החלטת ביטוח לאומי סיעוד

הבנת המוסד לביטוח לאומי

לפני התעמקות בהליך הערעור, חיוני להבין את תפקידו של המוסד לביטוח לאומי בישראל. ביטוח לאומי היא גוף ממשלתי האחראי על סיוע כלכלי, בהתאם לצורך, עבור תושבי המדינה. בין הפונקציות הרבות שלו, הוא ממלא תפקיד חיוני במתן הטבות טיפול לטווח ארוך לנזקקים ובני הגיל השלישי. הטבות אלו מקיפות מגוון שירותים, החל מטיפול סיעודי ועד לשיקום במטרה לתמוך באנשים המתמודדים עם אתגרים מבחינה בריאותית המגבילים את יכולתם לבצע פעולות יומיומיות.

כל הסיבות לערעור

ניתן לערער על החלטה של המוסד לביטוח לאומי בשל מספר סיבות:

  1. דחיית התביעה:  תביעה של ביטוח סיעודי מול ביטוח לאומי, עשויה להידחות ממספר סיבות שונות, לרבות בעיות בתיעוד ובהיעדר מידע רלוונטי, או אי עמידה בקריטריונים לזכאות החל מגיל מוקדם של האזרח, קבלת גמלה ממוסד אחר ועד להיעדר מעמד תושב של האזרח.  על דחייה ניתן לערער.
  2. הפחתת גמלה: במקרים מסוימים, ייתכן והבקשה לקבלת תגמולי סיעוד מביטוח לאומי תתקבל, אך בחלוף הזמן יגלה המבוטח כי רמת הכיסוי אינה תואמת לצרכיו בפועל. מקרים אלו עלולים להתקיים בשל מגוון סיבות כמו הערכה לא נכונה, אי מילוי טפסים וכמו שציינו מעל קבלת גמלה ממוסד אחר. על הפחתה זו ניתן לערער.
  3. הפסקת שירות: במקרים בהם האזרח מקבל קצבת סיעוד ושירותים חיוניים אחרים, היא עלולה לפקוע לאחר פרק זמן אשר הוקצב בשל מצבו הרפואי או לפי קריטריונים אחרים. לכן במצב שהופסק שירות ובו האזרח עדיין זקוק לשירותים ולמענקים כספיים אלה, מומלץ יהיה לנסות ולערער על החלטת הביטוח הלאומי.

להכין את הערעור בצורה אופטימלית

הליך הערעור מול המוסד לביטוח לאומי הינו הליך מובנה ומוסדר. כדי להגיש ערעור, בצע את השלבים החיוניים הבאים:

  1. תשובה כתובה: בעת קבלת דחייה או שירותים/מענק כספי שאינם תואמים לדרישותיו של האזרח, חשוב יהיה לוודא כי ההחלטה שהתקבלה גם תהיה מעוגנת במכתב. תיעוד זה יאפשר למערער להתייחס לנימוקי ההחלטה ולהשתמש בהם כבסיס לערעור.
  2. לעיין בהחלטה: לאחר קבלת החלטה חשוב לעיין בקפידה בהחלטה, תוך הבנה מעמיקה של הסיבות בגינן היא נשללה. בין אם מדובר בהפחתה של תשלומים ועד לדחייה מוחלטת. הבנת הסיבות לדחייה תאפשר תגובת ערעור מתאימה.
  3. פנו לליווי משפטי: התייעצות עם עורך דין המתמחה בביטוח סיעודי רצוי מאוד בשלב זה. שירות זה יאפשר לכל מבוטח לפרש את החלטה בצורה רלוונטית, לקבל הכוונה נכונה וכמובן לכתוב ערעור בצורה מנומקת היטב.

תיק משכנע

ערעור מוצלח דורש לבנות את התיק בהתבסס על תיעוד רופאי והעברת הטענות בצורה משכנעת. להלן השלבים העיקריים להכנת ערעור לביטוח לאומי בתחום הסיעוד.

כדי להגיע מוכנים להגשת ערעור לביטוח סיעודי של הביטוח לאומי, חשוב יהיה בראש ובראשונה לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים, לרבות תיעוד רפואי, טיפולי שיקום וכמובן כל התכתבות עם המוסד לביטוח לאומי. תיעוד מלא  ומקיף יכול לעזור לביסוס התביעה ולהעלאת הסיכוי של הערעור להתקבל.

כמו כן, מלבד הכנה של מסמכים, ראוי וחשוב יהיה להיוועץ עם רופאים מומחים בתחום. כלומר, מלבד קבלת מסמכים רלוונטיים מומלץ יהיה גם לקבל חוות דעת אשר תתמוך בערעור שנבקש להגיש וכמובן תעזור לייצג את המקרה באופן נהיר וברור לוועדה.

כמובן בעת הגשת ערעור קבלת עזרה משפטית מעורך דין העוסק בתחום, תהיה כדאית ועדיפה. הליכים במוסד לביטוח לאומי כוללים בירוקרטיה רבה המלווה במונחים משפטיים מורכבים ולא פעם דורשים גם ייצוג הולם וענייני מול הוועדה המשפטית.

דיון, ייצוג והחלטה לאחר הגשת טופס ערעור על החלטת ביטוח לאומי

כשמדובר על ייצוג בוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי וכמו שציינו מעל, ייצוג משפטי יאפשר הצגה מעמיקה ועניינית של מצבו הרפואי של המבוטח. כזאת אשר תוכל לשכנע את יושבי הוועדה כי ההחלטה הראשונית אכן הייתה שגויה.

כמו כן, כאשר מדובר בדיון והצגת הסיבות לערעור על החלטת הוועדה של הביטוח הלאומי, חשוב יהיה להתייחס לחששות העולות בנוגע לזכויות המטופל. כל אלו ידרשו התייחסות- החל מצורכי טיפול, השפעות נפשיות ופיזיות ובחלק מהמקרים גם השפעה על קרובי המשפחה אשר נוטלים או לא נוטלים חלק בסיוע למבוטח.

תוצאות אפשריות לערעור וצעדים נוספים

לאחר הגשת הערעור, חשוב להכיר את התשובות האפשרויות לערעור. אפשרות ראשונה היא כמובן קבלה מלאה של הערעור. כלומר, במידה שהערעור התקבל בהצלחה, ייתכן והמבוטח יקבל את כלל התנאים וההטבות שדרש בבקשה הראשונית. תשובה נוספת שיכולה להתקבל היא אישור חלקי של הבקשה. במקרים מסוימים בהם מתקבל אישור חלקי, הוועדה רשאית להעניק אישור חלקי או להאריך באופן זמני את הטבות תוך כדי התניה שלהן בהערכות נוספות.

אפשרות נוספת לקבלת תשובה על הערעור שהוגש היא דחייה והכחשה של הערעור. אך חשוב לזכור, דחייה של הערעור היא איננה תשובה סופית. אם הערעור נדחה שוב או אם התשובה לא תהיה כשביעות רצונו של המבוטח, יש לשים לב כי ישנן אפשרויות נוספות כמו הגשת תביעה לבית הדין לעבודה. אולם אפשרות זו תיתכן רק בגין טענות משפטיות ולא בגין טענות שברפואה.

תנו לי להילחם עבורכם!

מלאו פרטיכם לייעוץ ראשוני ללא התחייבות!

[leadercf7 campid="9628"]

תודה שנרשמת

ניצור קשר בהקדם

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!

בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

סמן/י את הצורך

מלא פרטיך

ואצור קשר מיידית: