נפגעתי בעבודה, מה עושים?

הבנת פציעות במקום עבודה

לפני שנעמיק בצעדים שיש לנקוט לאחר פציעה במקום העבודה, בואו נבין תחילה את הסיכויים לכך. על פי נתוני משרד הכלכלה הישראלי, אלפי תאונות עבודה מתרחשות מדי שנה. תאונות עבודה מתרחשות בתעשיות שונות- החל מבנייה ועד שירותי בריאות- ופציעות מדווחות ממצב מקל ועד חמור. פציעות במקום העבודה שכיחות ומכאן עולה החשיבות והצורך לדעת מה לעשות אם אתה מוצא את עצמך במצב כזה.

שלב ראשוני – טיפול רפואי

בריאותו של העובד היא נכס חשוב לא רק למעסיק אלא בעלת ערך עליון גם עבור העובד. בשל כך  במקרה של פציעה במקום העבודה, קבלת טיפול רפואי צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של העובד שנפצע. גם אם הפציעה נראית קלה, חיוני וחשוב יהיה לפנות לטיפול רפואי באופן מידיי. קבלה של טיפול רפואי בדרך הכי מהירה, לא רק תבטיח את רווחתו הרפואית של העובד, אלא גם תאפשר תיעוד מדויק מבחינת זמן ותאריך של הפציעה. תיעוד זה יהיה חיוני מאוד לכל תביעה מול ביטוח אישי של העובד, מול ביטוח של המעסיק ואף בטיפול בתביעה מול המוסד לביטוח לאומי.

שלב הדיווח

במקרה של פציעה בעבודה, דיווח למעסיק או לממונה על פגיעה במקום העבודה יהיה חייב להיעשות בהקדם האפשרי. חוק העבודה בישראל קובע כי במקרה של פציעה במקום העבודה, יש ליידע את המעסיקים על כל תאונת עבודה. דיווח בזמן לא רק יעזור לנפגע לקבל את הסיוע הדרוש, אלא גם יניע הלכה למעשה את תהליך התיעוד של האירוע בתוך מקום העבודה, אשר נחשב לקריטי לתביעות מאוחרות יותר. כמו כן חשוב לזכור כי במקומות עבודה רבים ישנם נהלים ספציפיים לדיווח על תקריות במקום העבודה. נהלים אלו עלולים לכלול לרוב מילוי דוחות או טפסים של תקריות. בשל כך מומלץ לעקוב אחר הפרוטוקולים של המעסיק בקפידה שכן דיווח שלא על פי הנהלים עלול להשפיע על יכולתכם לתבוע פיצויים או הטבות. בהתאם לגודל ולמבנה של מקום העבודה, ייתכן שיש אדם או מחלקה ספציפיים המיועדים לטיפול בתקריות במקום העבודה. אם אינכם בטוחים למי יש לדווח על התקרית, מומלץ לעיין במדריך לעובדים או לבקש הדרכה מהממונה. מסירת המידע לאדם המתאים מבטיחה שהמידע יתועד כראוי.

שלב התיעוד

בכל הקשור לתאונות בזמן העבודה, חשוב לבצע תיעוד קפדני של כלל הפרטים. החל מציון התאריך, סביבת העבודה, השעה והגורמים אשר תרמו לפציעה. כמו כן, במידה וישנם עדים אשר יוכלו לתרום את חלקם לתיעוד, חשוב יהיה לקחת אותם בחשבון. בנוסף, יהיה חשוב לשמור על תיעוד של טיפולים רפואיים, בין אם מדובר בטיפולים נפשיים, טיפולי חירום ועד לפעולות שיקום למיניהן. תיעוד פרטים אלה יוכל לספק ראיות מכריעות כדי לקבל את הפיצוי המגיע לעובד ואף במקרים בהם נפתח הליך משפטי.

הייעוץ המשפטי

לא כל פגיעה במקום העבודה מצדיקה צעדים משפטיים, ולא כל תביעה היא גם הליך פשוט. ישויות משפטיות יכולות להעריך את מהות המקרה באופן אובייקטיבי. הם ישקלו גורמים כמו סיבת הפציעה, חומרתה וההשפעה הפוטנציאלית על חייו של העובד וכמובן את היכולת להתפרנס לאחר מכן. הערכה זו תסייע לקבוע האם החיפוש אחר פיצוי הוא מאמץ כדאי ומשתלם. כמו כן, מקרים של פגיעה במקום העבודה יכולים גם להיות מורכבים מבחינה משפטית, ועלולים לכלול חוקי פיצויים של עובדים ותביעות פוטנציאליות עבור פגיעה גופנית. לכן התייעצות עם עורכי דין המתמחים בתחום תאונות עבודה ובעלי ניסיון רב תהיה הכרחית. ייעוץ זה יאפשר לקבל ייעוץ משפטי הולם, להעריך את תקפות המקרה ואתה הליכים המשפטיים האפשריים.

פציעות- משא ומתן

לא מעט תביעות ביטוח בגין פציעות בעבודה דורשות משא ומתן מול חברות הביטוח. ההתנהלות מול חברות אלו יכולה להיות לא פעם מאתגרת שכן הן מבקשות לעיתים קרובות למזער את התשלומים למבוטח. לכן, לא פעם התערבות של עורכי דין המתמחים בתאונות עבודה, יאפשר לנהל משא ומתן עבור המבוטחים מול חברות הביטוח כדי להגיע לפיצוי הוגן .עורכי דין המתמחים בתחום הינם בעלי ניסיון בניהול משא ומתן עם חברות הביטוח .המבוטח יזכה לייצוג אשר יבטיח כי הפציעות, ההוצאות הרפואיות, אובדן השכר ונזקים אחרים יקבלו הערכה ראויה.

נזקי גוף

במקרים מסוימים, פגיעה במקום העבודה עשויה להיות תוצאה של רשלנות מצד שלישי, כגון יצרן, קבלן והמעסיק. במקרים אלו ייתכן ותהיה לנפגע עילה לתביעת נזקי גוף בנוסף לפיצויים נוספים. פנייה לעזרה מקצועית מאת עורך דין לדיני ביטוח המתמחה בתחום תאפשר הערכה אובייקטיבית של המקרה ותבחן האם בתביעה בגין תאונת עבודה, מגיע לנפגע גם פיצויי של נזקי גוף.

תנו לי להילחם עבורכם!

מלאו פרטיכם לייעוץ ראשוני ללא התחייבות!

[leadercf7 campid="9628"]

תודה שנרשמת

ניצור קשר בהקדם

מלא פרטיך

ואצור קשר מיידית: