עורך דין נכות כללית – מתי צריך אותו ולמי כדאי לפנות?

נכות כללית היא מצב בו אדם, תושב ישראל, מעל גיל 18, שעוד לא בגיל הפרישה, זכאי לקצבה ותנאים מיוחדים בעקבות מחלה, תאונה או בעיה מהלידה שגורמים לאותו אדם ללקות ברמה הגופנית, השכלית או הנפשית. כדי להבטיח שאותו אדם יקבל את הזכאות המקסימלית שלו מכל הגורמים מומלץ לפנות ולקבל שירותים של עורך דין נכות כללית. בעל מקצוע  האוחז בידע מקצועי וניסיון ספציפי בתחום הנכות הכללית. אבל עולה השאלה מתי בדיוק כדאי לפנות לשירותיו של עורך דין נכות כללית, ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים עבורכם. ננסה לענות על כל השאלות החשובות האלו כאן.

עורך דין נכות כללית – מתי נשכור את שירותיו

כדי לקבל קצבת נכות כללית מגישים תביעה לביטוח הלאומי. ביטוח לאומי יעניק זכאות למי שלא יכול לעבוד ולהתפרנס כפי שיכל לפני האירוע, במידה ואכן אותו אדם עומד בקריטריונים שקבע ביטוח לאומי. על פי הקריטריונים, נכה שמקבל קצבה חייב להיות תושב בישראל, שהכנסתו לאחר הנכות היא פחות מהמינימום שנקבע בחוק. נכה צריך להיות מוכר כנכה על ידי רופא מטעם ביטוח לאומי, שיקבע שהנכות היא לכל הפחות 60% או 40% במידה וישנן עוד ליקויים רפואיים אבל אחד מהם חייב להיות מעל 25% לפחות. כאשר מדובר בעקרת בית, היא תצטרך להוכיח נכות של לפחות 50%.

כאשר אדם רוצה לקבל קצבת נכות כללית, הוא צריך לעבור ועדות רפואיות של ביטוח לאומי. במהלך הועדות האלו, אותו אדם יתבקש להוכיח באמצעות מסמכים רפואיים והיסטוריה רפואית שבעקבות הפגיעה הוא לא יכול עוד להתפרנס כפי שיכל קודם (טרם הפגיעה התעסוקתית). בוועדת מומחה הביטוח הלאומי יצטרכו להחליט אם הליקויים הרפואיים שחווה אותו אדם אכן משפיעים על היכולות שלו לעבוד ולהתפרנס בעבודה שלו או בעבודות אחרות. לאחר מכן מתקבלת תוצאה של הועדה, פקיד מטעם הביטוח הלאומי בהתייעצות עם הרופאים המוסמכים מגדיר את הדרגה של אי הכושר באחת מהרמות שמפורטות בחוק.

כאשר ישנם מקרים לא יציבים שבהם הדרגה תוגדר לזמן מוגבל. בשורה התחתונה, מי שייקח עורך דין יוכל ברוב המקרים להציג את הטיעונים שלו באופן מקצועי יותר ולהגדיל את הסיכוי להיות זכאי ליותר. לדוגמה, מלכתחילה להוכיח את מצב חוסר הכשירות, להגדיר את האחוזים הגבוהים יותר או באופן קבוע וכן הלאה. בנוסף, ישנם מקרים בהם אדם שהגיש את הבקשה לזכאות לא עובר את הועדה, ואז מבקש לערער. במיוחד במקרים אלו עורך דין נכות כללית יכול לעזור גם אם לא ליווה את התהליך מתחילתו.

מה משפיע על גובה קצבת הנכות הכללית?

הסכום המקסימלי לקצבה נקבע בחוק ומתעדכן אחת לתקופה. מי שמוגדר כנכה לו פגיעה של 75% ביכולת התעסוקתית יקבל את מלוא הסכום ומי שמוגדר במדרגות האחרות יקבל באופן יחסי את החלק מהסכום המקסימלי. מלבד הסכום המקסימלי שאפשר לקבל ישנם פרמטרים נוספים שמשפיעים על גובה הקצבה כמו מספר הילדים שטרם הגיעו לגיל 18, השכר של בן או בת הזוג ועוד. את קצבת הנכות ניתן לקבל עד להגעה לגיל פרישה שבו מתחילים לקבל במקום את קצבת הנכות קצבת זקנה.

אני חושב שאני זכאי לקצבת נכות כללית, איך מתחילים?

אז כאמור ההמלצה שלנו היא ללא ספק להתחיל מפנייה לעורך דין שמתמחה בנכות כללית. אותו עורך דין יוכל לעזור לכם באיסוף המסמכים הנדרשים להגשת התביעה, ולהגיש את התביעה עבורכם באופן מסודר. לאחר שהתביעה תוגש, המוסד לביטוח לאומי יבחן אותה, במסגרת זמן של ימים מהיום בו מגיש התביעה איבד את יכולתו להשתכר. המשמעות אי שהזכאות לקצבה תתחיל רק לאחר שחלפו 90 יום מהמועד בו חלה אי הכשירות. עורך דין טוב יכין היטב את מסמכי התביעה כך שיוכיחו באופן ברור את הפגיעה שחווה התובע, ויסבירו ללא ספק מדוע הוא נמנע מלהתשכר ולעבוד כפי שעשה לפני הפגיעה. עורך הדין שמייצג את האדם הנפגע, ילווה אותו בכל התהליך, מול כל הוועדות הרפואיות, וועדות של אי כשירות וערעורים במידת הצורך.

האם גם אדם עובד זכאי לקבצת נכות כללית?

במידה ויש אדם שמוגדר כנכה וזכאי לקצבת נכות, הקצבה שהוא יהיה זכאי לה תהיה בגובה כזה שהסכום של הקצבה והשכר יהיו ביחד גבוהים יותר מאשר הקצבה לבדה. ביטוח לאומי מפרסם את התקרות הרלוונטיות מעת לעת לפי דרגות נכות ושכר.

סיכום וצעדים להמשך

לאחר שהבנו כיצד לבחור את עורך הדין שילווה אותנו בהליך, אפשר להתחיל את הצעד הראשון לקראת תביעת הנכות שלכם. אז אם אתם זקוקים לשיחת ייעוץ עם עורך דין נכות כללית, תוכלו לפנות עוד היום לעורך דין רועי לייכטמן, אשר מתמחה בניהול תביעות נכות כללית או תביעות סיעוד מול חברות הביטוח. הוא ילווה אתכם בתהליך מ-א' ועד ת' ויעזור לכם לממש את זכויותיכם.
השאירו פרטים וטופס ונחזור אליכם בהקדם.

תנו לי להילחם עבורכם!

מלאו פרטיכם לייעוץ ראשוני ללא התחייבות!

[leadercf7 campid="9628"]

תודה שנרשמת

ניצור קשר בהקדם

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!

בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

סמן/י את הצורך

מלא פרטיך

ואצור קשר מיידית: