בשני העשורים האחרונים הרגלי הצריכה של לא מעט ישראלים השתנו, בין אם מדובר בצריכה מקוונת רבה יותר מבעבר החל ממוצרי מזון ועד רהיטים לכל חלקי הבית. בין שלל החידושים וההרגלים, לא מעט ישראלים רכשו בשנים האחרונות גם ביטוח סיעודי כדי להבטיח יכולת כלכלית איתנה במקרים רפואיים קיצוניים- תשישות, מחלות כרוניות או מחלות הכוללות פגיעה ביכולות קוגניטיביות והפיזיות. אך חלק לא קטן מהמבוטחים מוצאים עצמם מתמודדים אל מול הליכים בירוקרטים מתישים, בדיקות בלתי נגמרות ולעיתים אף מתייאשים ומוותרים על הזכויות המגיעות להם.
לכן חשוב להכיר את הדרכים להתמודד עם מצבים אלו, בצורה מקצועית ואחראית הכוללת לעיתים פנייה לעזרה של עורך דין.
הגדרות הביטוח הסיעודי ודרכי רכישה
רק מעט מהישראלים נהנים מדרכי רכישה של ביטוח סיעודי כחלק מקבוצת רכישה במקום העבודה שלהם או בצורה עצמאית ולרוב רוכשים ביטוח סיעודי דרך קופת החולים אליה הם משתייכים. כמובן שכל צורת רכישה תשפיע על אופי הכיסוי הביטוח, על משך זמן התשלום, גובה הפרמיה ועוד מגוון מאפיינים אחרים בפוליסת הביטוח. כמו כן ניתן להוסיף החרגות שונות לפוליסת הביטוח, כאשר רכישה בצורה עצמאית תאפשר במרבית המקרים גם כיסוי של החרגות רחבות יותר. אך לצד צורות הרכישה והכיסויים השונים בכל פוליסת ביטוח, חשוב לדעת כי מרבית חברות הביטוח מגדירות את המבוטחים שלהם כסיעודיים בצורה די זהה.
ההגדרות מתחלקות ל-2, כאשר ההגדרה הראשונה מתייחסת אל תשישות נפש ומכלילה בתוכה לא מעט מחלות דמנטיות ופגיעות קוגניטיביות שונות, גם מפאת הגיל. בעוד שההגדרה השנייה מכלילה בתוכה שישה קריטריונים, כאשר כולם עוסקים ביכולותיו העצמאיות של המבוטח ובכדי להיות מוגדר כסיעודי, על המבוטח לא לתפקד בשלושה קריטריונים מבין כל השישה. הקריטריון הראשון הוא ביכולת של המבוטח להתלבש, לאחר מכן להתקלח, לקום משכיבה או ישיבה, לשתות ולאכול, להתנייד בצורה עצמאית וקיומה של פעילות מעיים ושלפוחית בצורה עצמאית ותקינה.
הגשת תביעת ביטוח סיעודי ובדיקות אפשריות
על פי לא מעט ממצאים עולה כי כל תביעת ביטוח סיעודי רביעית נדחית. נתון זה נובע מהעובדה שלא מעט גורמים מבקשים לאשש בצורה דקדקנית את תביעות הלקוחות. כך למשל בתביעות בגין תשישות נפש או מגבלות פיזיות אחרות, יתבקש המטופל להוכיח זאת על ידי המלצות רפואיות, אך במרבית המקרים יצטרך לעבור אבחנה של רופא מטעם חברת הביטוח. במידה וחשדותיה של חברת הביטוח יהיו גבוהים, עלולים להצטרף לכך גם צוות של חוקרים פרטיים שכל תפקידים יהיה לוודא כי תביעתו של המבוטח אמינה.
לכן על המבוטח להגיע מוכן אל תביעות אלו, בין אם בעבור תביעה שכזו נדרש להרים רק טלפון או להגיש מסמך מטעם החברה. חשוב לזכור כי הליכים בירוקרטים שכאלה דורשים לא מעט מסמכים, החל מחוות דעת של רופאים סיכומים רפואיים, תיעוד של טיפולים פיזיותרפים, בדיקות תפקוד ועוד. מלבד זאת חשוב להתכונן לכל הבדיקות האלו מבחינה פיזית ונפשית, החל ממתן תשומת לב למאפיינים סיעודיים ועד להפגת החשש ואי הוודאות מבדיקת הרופא.
הדרך המומלצת לתביעות ביטוח סיעודי
אחת הדרכים המומלצות להתמודד עם תביעות של ביטוח סיעודי, היא פנייה לעורך דין המתמחה בתיקי תביעות ביטוח סיעודי כמו עו"ד רועי לייכטמן. פנייה לבעל מקצוע זה תבטיח טיפול מסור שיכלול ליווי מהצעדים הראשונים של התביעה ועד למיצוי כל הזכויות, החל מאיגוד מסמכים רלוונטיים, הכנה לבדיקות הפיזיות ועד לקשר ישיר אל מול חברות הביטוח. צעדים אלו הכרחיים שכן ההליך הבירוקרטי של חברות הביטוח עלול להיות די ארוך ומייגע. לכן בחירה בעורך דין אשר מכיר את המערכת "מבפנים" בהחלט תוכל לחסוך עבור בעלי הביטוח לא מעט זמן יקר. כמו כן חשוב לוודא כי המסמכים שברשותנו אכן מתאימים לדרישות, בין אם מדובר בצילומים המוכיחים את הטענה שלנו כתובעים ועד לחוות דעת, מרשמים לתרופות ועוד. עם זאת, חשוב לזכור כי התיישנות התביעה עלולה גם לגרוע מכספי התשלומים שניתן לקבל, כך למשל אדם סיעודי שתבע את חברת הביטוח רק לאחר חמש שנים מרגע הגדרתו כסיעודי, יוכל לקבל תשלומים על שלוש שנים בלבד!
לפרטים נוספים צרו קשר עם רועי לייכטמן, עורך דין ביטוח סיעודי, בטלפון 03-8053322
כתובת המשרד: מגדלי לייף, רח’ הירקון 5, קומה 20, בני ברק